Saturday, August 14, 2010

Corren, Linköping och Burlington, Vermont -Till min förvåning

Preface for you who do not read Swedish. This post was triggered by an Email from a Swedish musician in the group Vindra (find them on MySpace etc) who was replying to a Letter to the Editor of Corren, the local newspaper here in Linköping, Sweden. That Letter refers readers to my blog where, they are told, they can learn about the music scene in Burlington, Vermont.

Välkommna, Ni som kanske har läst Corren i dag 14/8 2010. Först tack till fotografen Ola Axman som tog en fotograf av en ensam människa med laptop (kunde varit mig) som sitter ensam vid ett av Linköpings tomma torg.

Nu eftersom jag just upptäckt till min förvåning att Corren publicerat insändare som jag skickade för kanske 3 veckor sedan, ville jag skapa post utan att vänta. Ni kan se bilder av Linköping i min post 7/8 och av Burlingtons musik scen med det senaste The 4th of July (Independence Day) och andra om Ni klickar på Older Posts.

Church Street (till höger) är världens bästa gågata. Färgrik, tusentals gående från tidigt på morgonen till sent på kvällen. Restauranger som Red Square här erbjuder Live Music för alla, inte bara för kunderna.


Från den ena änden av Church Street till den andra finns gatumusiker som visat Church Street Committee vad de är för musiker och vad de kan.

Här två tjejer (nedan till höger) som spelar dragspel och gitarr och sjunger med mycket bra harmoni. (Mina äldre inlägg visar ett litet urval av andra sorters musiker.)

Men det finns även rappare som den här killen till höger

Och till slut för i dag en bild av en Burlington Breakdance Group som gör breakdance till musik som får hela publiken att klappa för att uppmuntra dessa "wild and crazy" dansare.

Varje dag, flera gånger, det bästa som finns














  
Det var Burlington, Vermont under ett par timmar på
The 4th of July

1 comment: